Glowi en CaptainWork slaan de handen in elkaar en worden zo de ideale rekruteringspartner
05 sep. 2023
Met de deur in huis vallen? Dat is nu eenmaal deel van onze no nonsense-strategie, dus die lijn trekken we nu ook even door. Vanaf vandaag maakt CaptainWork deel uit van onze familie. “Wat zeg je, daar?”
Jawel, de innovatieve aanpak van CaptainWork bleef niet onopgemerkt - wat vandaag resulteert in een overname. Sinds hun start in 2021 laten ze met CaptainWork een nieuwe wind door de HR-wereld waaien. In die tijd hebben ze met en voor hun klanten al vele fantastische projecten mogen realiseren.
Proactief talent zoeken via HR-marketing en vacaturevideo’s
Het jonge en dynamische bedrijf heeft een unieke combinatie van video, online marketing, headhunting, screening en selectie. Ze slaagt erin bedrijven te laten opvallen in een competitieve arbeidsmarkt door het vernieuwend benaderen van employer branding, gaande van een employer branding scan tot het uitwerken van een digitale marketingstrategie. Met de overname van CaptainWork versterkt Glowi haar HR-dienstverlening.
“Dankzij CaptainWork combineren we een klassiek en een innoverend aanwervingsbeleid door de uitdagende arbeidsmarkt anders en beter te benaderen”, legt co-CEO Jo Mellemans van Glowi uit. “We kunnen veel leren van elkaar en samen groeien en verbreden.” De overname is voor Glowi een volgende stap in de uitbreiding van haar dienstenportfolio en de diversificatie die ze nastreeft. “We blijven trouw aan ons DNA, maar zijn niet blind voor de uitdagingen die we voor ons hebben. Wij weten zeer goed hoe moeilijk het is om alle vacatures ingevuld te krijgen. Met die insteek hebben wij CaptainWork, voorafgaand aan de overnamegesprekken, leren kennen en als toenmalige klant straffe kandidaten gevonden dankzij hun vernieuwende aanpak in digitale marketing en rekrutering. Hun succesratio van 80% invulling van vacatures ongeacht het soort, de niche of het knelpuntberoep, behoort tot de hoogste in België en lost voor veel van hun klanten het probleem van de arbeidskrapte op. Die goede samenwerking bracht ons destijds dichter bij elkaar”, aldus Jo Mellemans.
“We zijn blij de brede en sterke schouders te voelen van de Glowi-groep”, voegt Dieter Van Esch toe. Als een van de drie oprichters van CaptainWork, is ook voor hem de samenwerking met Glowi een logische volgende stap. “We behouden onze eigenheid, onze naam en onze unieke manier van werken. We zijn bijzonder trots dat we als Startup, die de laatste 2.5 jaar een indrukwekkende groei heeft gekend, samen met Glowi nog sneller en beter een revolutie in de sector van werving en selectie kunnen doorzetten. Zelf kijk ik er ook naar uit om mee aan boord te stappen bij het management van Glowi om samen verdere horizonten te ontdekken.”
Innoverend: Focus op latent werkzoekenden
Uniek aan CaptainWork is dat ze mensen bereikt die eigenlijk niet op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Via hun combinatie van storytelling en visuele content werken ze proactief naar latent werkzoekenden. Dat is dus complementair aan het klassieke uitzendkantoor dat vooral de doelgroep bereikt die wel actief op zoek is naar een job. In een zeer krappe arbeidsmarkt is deze innoverende manier van rekruteren een troef die de klanten van Glowi nu ook kunnen aanboren in het dienstenportfolio. “Met video en marketing gaan we met de onderneming tot bij de kandidaat en helpen we het bedrijf in hun strategische profilering op de arbeidsmarkt als aantrekkelijke werkgever. De berg komt naar Mozes spreekwoordelijk in plaats van omgekeerd”, licht Dieter Van Esch toe.
“Een belangrijke drijfveer in alles wat we doen, is mensen en bedrijven ontzorgen”, besluit Mellemans. “Daarbij geven we veel aandacht aan kwaliteit en waardering. De samenwerking met CaptainWork past daar perfect in. We kijken ernaar uit om dankzij de samenwerking nog meer mensen te kunnen helpen. We nemen nu verder de tijd om alle details goed met elkaar af te stemmen. Aan enthousiasme en goesting alvast geen gebrek.”.
Toetreding van CaptainWork bij Glowi zorgt voor groei en verbreding
Glowi leerde CaptainWork kennen toen het zelf invulling voor een functie zocht. De opdracht zorgde meteen voor 3 aanwervingen en dit was dan ook meteen de start van een aangename eerste kennismaking! Deze klik en gedeelde passie tussen beide partijen mondt nu dan ook uit in een overname door Glowi, waarbij zeker de convergentie tussen CaptainWork en Glowi Jobs zal worden opgezocht.
Waar CaptainWork bovendien nu nog maar in 3 provincies actief is (Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg), gaan ze voortaan voor een volledige Vlaamse dekking. Ook het aanbod voor hun klanten wordt breder en er ontstaan nieuwe mogelijke samenwerkingsvormen. Zonder in te boeten op het persoonlijk karakter van CaptainWork.